söndag 26 oktober 2008

Men jag tyckte hon sa lönnlöv

Badar i det lilla reningsbadet, som går ut på att radera gamla dagboksanteckningar på www. Skönt. *skrubba skrubba*

Annars hade jag gärna varit på väg till Filminstitutet nu för att se Kvarteret korpen, som jag velat se i evigheter, men det får väl vänta.

Jag har höstlov! Vad ska jag göra? Promenader, läsning och bio är väl ungefär vad som står till buds. Jag hade väldigt gärna åkt någonstans utanför gränsen men mitt pass har gått ut, likaså mitt ID så jag kan inte kirra nytt pass. Kanske kommer min lillasyster hit, eller kanske hälsar jag på i Östergötland. Det är tänkt att vi ska "lira", "jamma", jag ska lära mig vad en förstärkare är, jag ska döda mitt trubadurjag med en vass kniv.

Jag har fått min första författarhälsning, från Birgitta Stenberg! Jättegullig present från M som nyligen var på bokmässan i Göteborg. Samma bok jag gav E i present, "Fritt förfall".

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja! Du måste se Kvarteret Korpen, om inte i kväll så en annan gång. Ett riktigt guldkorn i svensk filmhistoria.