söndag 12 oktober 2008

Norra Promenaden

Uffe Lundell har ju skrivit en låt om Norrköping och Norra Promenaden men jag har inte hört den.Jag tror däremot att stämningen i den låten är en annan än den jag får. Lönnarna är lika gula här och jag har druckit för mycket kaffe. När jag går längs med Norra Promenaden är det ibland lite som det var på gymnasiet. Jag var i Norrköping rätt ofta, gjorde jag vet inte vad. Väntade på att det skulle hända något. Det kanske Uffe också gjorde i den där låten, vad vet jag. Jag mötte en bakissliten Z och gick till ett fik. Han berättade att han ska flytta till Nybro. Var ligger det undrade jag. Mellan Kalmar och Växjö sa han. Han tar självklart med sig katten. Och funderar på att skriva en hanbok i överlevnad för människor som flyttar till småstäder. Handboken i överlevnad för de som flyttar till storstäder då? Jag kommer i varje fall aldrig att skriva någon.

Inga kommentarer: