tisdag 29 april 2008

Deklarationen


Nina Berberova och fästmannen Khodasevich i Gorkijs villa i Sorrento, 1925

Jag bröt ihop över att min deklarering verkar gå åt helvete, eftersom alla myndigheter har uppgiften att jag bor i Umeå och nu försökte jag beställa en ny blankett. Det krävdes tårar och e-legitimation och lång telefonkö men nu hoppas jag att det går vägen, att jag kan få mina förväntade skatteåterbäring i juni och inte i december.Oh how I need it. Snälla rara.

Var på Myrorna i Skärholmen en sväng. Letade egentligen efter en boll av något slag men kom hem med Nina Berberovas självbiografi. Baksidestexten lovar att detta är känt som Den Stora Ryska Memoaren.

Är forfarande rädd för sommar och höst, stavas de CSN eller AMS, STHLM?

En man hängde sig i skaterampen på skolan natten till igår. Några elever på gymnasiet hittade honom. Idag solade några högstadietjejer benen i rampen, en knodd klättrade omkring medan mamman stod med barnvagnen bredvid och kollade på. Det sitter en varningsskylt uppe om att barn inte ska leka där utan tillsyn.

Inga kommentarer: