torsdag 13 mars 2008

A Borrowed Crime



"Varför består ditt liv bara av män som vill lura pengar av dig?"

Citerar Tuva som sitter i soffan och fejsbookar och låtsas söka jobb. Närå, hon gör det. Jag tipsade om ett, i Midsommarkransen. Det verkar vara en trevlig förort, jag såg inte mindre än tre cafeér när jag promenerade där idag, varav ett hyste några som kallade sig "Zorbas Sällskap".

Jag borde också söka det midsommarkransjobbet nu. Fan, Tuva har ett försprång där i och med att hon har cafévana.

Jag är mobbad på jobbet. Några ungar kallar mig Frida Fis och idag fick jag ett hotbrev av lille sparveln E, det bestod av random ord efter varandra men om man läste begynnelsebokstäverna lodrätt bildade de meningen DU SKA DÖ. Jag kommenterade det knappt, knypplade diskret ihop det i fickan och stimulerade barnets kreativitet ytterligare med att konstruera ett trevligt korsord.

Förresten, om nån skulle vara intresserad så säljer jag en intervju med det hajpade bandet Hästpojken, gjord på Skylten i Linköping i höstas. Den inkluderar odödliga citat som "Trummaskiner är en dimridå" och "Vi representerar inte nån!" Pris: Femti riksdaler, möjlighet till förhandling finns.

Fast Vargpojken är ju alltid att föredra.



The day our house collapsed
I went down stream.
I followed the swans
like I follow my dreams.
Oh! I was living on borrowed time in a
borrowed house for a borrowed crime.

In need of help I came to your door.
Saw the spike of the railings from
the 28/3rd floor.

Singing
"Build your castle, stop collecting stones
and the river bed shall not be your home"


Jag tänkte att jag skulle hinna gosa med gitarren lite innan barnfamiljen nedanför bankar i taket men jag blev less. Jag blir less på trubaduren inom mig.
Jag vill ha ett popband! Åh, Magnetic Fields nya är så bra och distat. Det vankas popcorn nu, tjarrå.

Inga kommentarer: