tisdag 18 mars 2008

Åh sammetshood







Alltså, just nu är det så fint!
Jag joxar med linser och ärter och går omkring med en folköl i näven och lånar texmexchips från raring Tuva som sitter på tåget till Norrland. Jag har kommit på en eller två eller kanske tre saker eller nä fan det har jag kanske inte men jag har fuldansat till Kissey Asplund på radion. Jag hängde i fina Midsommarkransen och där var folk från Ingen Människa Illegal och snackade om papperslösa och deras rätt till sjukvård. R var där en sväng och jag kikade i hans katalog med kursutbudet på Stockholms Universitet, han fick ett ADHD-ryck och drog rätt tidigt. Det var en jättesöt tjej där som kommenterade min börs och jag svarade "eh ja bordell". Den matchade caféets inredning i röd sammet.
Jag visste inte vem jag skulle prata med om att engagera sig i nätverket men jag klappade två små hundar, applåderade trubaduren och tog ett flygblad.

I natt satt jag vid datorn hur länge som helst och plötsligt var klockan fyra och det snöade fortfarande och man hörde morgonfåglar. Jag kom inte på ett enda skäl till att inte ta på sig kappan och gå i snön, se två lekande harar och fota E4-baren och stora skorstenen, så det gjorde jag. Jag såg ingen, och bara harar såg mig. Jag kände Åh min hood, i den snön och det ljuset.

Inga kommentarer: