söndag 2 mars 2008

Friday sticker, jag stickar.

Igår var jag på Stick ut! på Stadsmuseet. (Hade tänkt vara på plankademonstration, men ville inte gå själv.) Trodde det skulle vara fullt av hippa tjejer med hemstickade turkosa benvärmare, men det var (den påstådda stickhypen till trots) mest det gamla gardet som stickade sockor och barnkoftor i ekologisk ull. Plus lite italienare och fransmän som verkade tycka det var jätteexotiskt. Men det var trevligt hursomhelst. Jag klämde lite på fina garner och var på mönsterstickningsworkshop. Jag stickade mosstickning och pratade med en tant om hur svårt det var att sticka moucher. ("Blir det några ploppar för dig?") Men jag fixade det till slut.

Sedan for jag hem och höll på att kapitulera inför ett pizzareklamblad innanför dörren. Men jag höll ut, gjorde mina falaflar och kapitulerade istället i soffan och anslöt mig till de tre miljoner andra som ser den där sångtävlingen på tv. Det var väl ok. Det bästa var reserepotaget från Serbien. Jag vill också springa runt och hojta "Hello, I'm from Swedish television, give me a hug!" Bästa isbrytaren. Fast kanske inte i Stockholm då.

Inga kommentarer: