lördag 15 mars 2008

Fåglarne


Jag gick hem i natten nyss, på väg hem från Landet där jag lyckades missa Florence Valentin och där jag ville stjäla en leopardmönstrad keyboard. Jag blev uppbjuden till dans men det bidde inget. En kille var äcklig mot M och en bartender var tuff, hytte mot den äcklige.
De spelade (såklart) Håkans nya singel och det funkade jättebra för mig! Ystert.
I alla fall, jag gick hem från klubben, förbi fotbollsplanen, förbi McDonalds, förbi byggarbetsplatsen och i en buske hörde jag DEN fågeln, jag har inget namn på DEN fågeln men det är så överjävulskt bitterljuvt, the whole shabang, kyssande vårvindar och förbud och svekfulla nätter och halvfulla ölglas och oknutna skosnören och den där randen över himlen och ett blekt ljus över allting som går in överallt.

Jag fick ett brev idag. Bävade för ett kravbrev men det var tamefan en utbetalning! Från tidningsutdelningsföretaget! För nada zero null arbetsinsats! Det blir en ölpeng.

T har fått ett nytt jobb! Hurra för henne!
Och jag har lärt mig spela två Dylanbitar. Inget kreddigt.

Gonatt Solberga.

Inga kommentarer: