tisdag 8 april 2008


Jag nekades att pantbelåna elgitarren! Tragikomiskt. Pantbanken, som tar emot dig även som saknar både fast anställning och bostad. Det är ju en Hagström! "Glapp i elektroniken, fixa det och kom tillbaka", I morgon går jag dit med fiolen. T köpte cigg åt mig idag, gullit, ska stå ute på balkongen i mitt armod. Hör katter slåss därute. Ingen Illegal-mötet var bra, vill vara med i propagandagruppen. Kom på att jag kontaktade nätverket i Norrköping för typ fem år sen. Det är bra, verklighetsförankrat men ändå någonstans ideologiskt. Inte en typ av välgörenhet, även om man vill hjälpa, där finns också systemkritik. Det stämde som jag visste att det skulle göra att jag var gladare när jag gick därifrån. Svensk flyktingpolitik alltså. Sånt institutionellt rasistiskt svineri. Personnummer. Skäl. Kvot.

Inga kommentarer: