söndag 27 april 2008

Sixten sötpäls



Nu kan snart badsäsongen invigas, jag köpte en baddräkt idag. Hade kanske inte råd eftersom jag inte har kirrat nåt sommarjobb men om jag inte sommarjobbar så har jag i alla fall mycket tid för bad.

I fredags skulle vi på releasefest för den nya musiktidningen Novell. Hade till och med OSA:t men väl på tunnelbanan fick vi höra att det var fullt, att ingen mer skulle komma in, inte ens de på listan. Så mycket för den framförhållningen! Vi pratade om att gå nånannanstans men det slutade med att vi köpte godis på Seven Eleven och tog tunnelbanan hem. Kan bli trött på utgångsprojekten här ibland. Man kanske borde hålla sig till Landet och Telefonplan.

Igår hängde jag och T i Årsta med E och S och två väldigt trevliga vänner till dem. Drack öl på den lokala puben och drog sedan hem till det andra paret. Det fanns en charmig hund där som var kvällens höjdpunkt. Den hette Sixten och pälsen var som ett gosedjurs. Vi spelade Plump. Jag är en mycket dålig strateg och förlorade eller så var det hunden som gjorde mig okoncentrerad. Det bjöds på vin och spelades Suburban Kids och nån berättade dansbandsskvaller. Det fanns inte så mycket värt skvaller om Flamingokvintetten. De var kanske inte dansbandsvärldens svar på Mötley Crue trots allt.

På natten ringde min mamma och undrade om jag ville ta bussen från Linköping sex på morgonen för att åka till Göteborg Horse Show och se världscuphoppningen. En smula frestande men det gick inga bussar.

Jag fick inte stipendiet för att åka till Jordanien i en vecka, damn.

Jag fick mig konst till livs på tuben. En pratsam kvinna kommenterade först mina trasiga skor och tipsade om olika second handbutiker och att man kan stoppas skorna i frysen för att döda bakerier. Sedan visade hon kort på sina målningar på mobilen. De hette sånt som "Love Angel". Hon skulle till sin atelje´och verkade rätt sleten.

Inga kommentarer: