onsdag 2 april 2008

Gör nåt

Ikväll ska jag baka SMÅKAKOR till FÖRÄLDRAMÖTET i morgon, ho ho. Tar på mig det lilla blommiga förklät.

Läser lite i boken "Svensk punk 1977-81". Jag är dåligt inlyssnad på svensk punk, men iallafall. Mycket i boken är charmigt och bra. Somt är fånigt, på det fjortonåriga jagvillvarafarlig-sättet. Men jag gillar bäst DIY-grejen och hur de arrangerade spelningar i förorterna, tryckte upp sina fanzines på skolkopiatorerna, och att den där jävla frustrationen man går omkring och bär på verkade få ett uttryck. Mare Kandre figurerar på en bild, med två tama vita möss. Säger att "plötsligt fanns det en uppsamlingsplats för oss som inte hade någonstans att ta vägen."

Det här verkar ju schysst:

http://piratbion.blogsome.com/

Alltså varför kan jag inte länka? / Låsa upp min cykel? / Söka sommarjobb?

Inga kommentarer: