måndag 14 april 2008

Humanistiska fakulteten


Så frustrerad! Ingen ände på det. Nu har jag sökt två program, estetikprogrammet och kulturvetare, men tvekar allt mer. Ska jag ta CSN-lån i typ tre år för att diskutera Josef Frank eller Proust (vilket jag nog gärna kan göra, men under vilka former?) och sen inte få nåt jobb när jag är klar. Universitetet,kan du någonsin bli min bitch?

Nu är Sleater-Kinney på teve. (Trist låt.) Jag vill ha ett band! Får jag spela i band i höst, eller få något publicerat, då kvittar det lika om en stjärna dör ...eller menar om jag jobbar som personlig assistent eller pluggar humaniora.

Jag fikade med en ny bekant igår, det var lite trist. Som att fylla i en Mina Vänner-bok. "Vad för slags filmer gillar du? Vilken slags musik lyssnar du på? Vad dricker du helst? Vilken sorts killar gillar du?(!)"
Det här är andra gången biblioteket besviker mig vad gäller fraterniserande.

Genet:

"Jag beundrade den fullständiga enhet som vägrade att kännas vid mig och häpnade inför denna stränga byggnad som i varje detalj slöt sig samman mot mig. Ingenting i världen var felplacerat; varken stjärnorna på en generalsuniform, börsnoteringarna, olivplockningen, domstolens språk, vetemarknaden, eller blomsterrabatternas...Ingenting. Detta fruktansvärda system vars alla detaljer uppgick i ett precist sammanhang hade en mening: min exil." (ur Tjuvens dagbok).

När jag bildggoglade Genet kom jag bland annat till den här sidan, fint:

http://chourouge.blogspot.com/2007_03_01_archive.html

(Som sagt, kan ej länka, jag är sepe!)

Inga kommentarer: