lördag 19 april 2008

Hosta

Jag lät midnatt passera, och därmed gick ansökningstiden ut. Om det kniper kan jag kanske börja plugga något nästa vår. I höst vill jag nog allra helst lära mig spela ett instrument.

Läser om Edit Södergran. Sjukdomsromantik. Frånvaro... eller.. i utkanten. Alltså: hon hängde aldrig i hippa litteraturkretsar, konstaterar någon. Nä, und? Blir det inte en slags besatthet vid ..geografi? Nätverk? Bli bjuden till partyt och dricka absint i nån dadaists knä eller sitta på sitt rum på sanatoriet i klänning med hög hals och hosta och tänka på stjärnors skärvor? Inget av det lät ju särskilt bra iofs, mytbildning, biografisk tolkning, mina/andras förenklingar all over the place. Nåja,jag är rätt svag för ordet stjärnor i dikt. Borde också läsa på om symbolismen. Borde läsa på om ALLT, vid sidan av att vara hamnsjåare. *slår upp hamnsjåare*

Inga kommentarer: