fredag 11 april 2008

Sömnen är billigare


Jag vill läggas i kuvös resten av månaden och inte kosta pengar, inte göra av med pengar. Ser inget slut på det här skuldsättandet. Fick låna ännu 2000:- av mina föräldrar för att betala en jävligt sugig dubbelhyra. Vet inte riktigt hur jag ska ha råd med SL-kort eller typ mat. Fick med mig grönsakssoppa i en plastpåse från jobbet igår, räddade kvällen. Det är så jävla värdelöst att jag skulle jobba det här året, göra roliga grejer, och inte plugga och bli skyldig CSN. Men jag har inte jobbat tillräckligt mycket, och trillat i kvinnosaxen deltidsarbetslöshet och likförbannat är jag skyldig någon mycket pengar. Det trista är också att man blir så apatisk av att tänka så här mycket på pengar och hur man ska ha råd med saker. Även utan en ny tröja och utan månadskort och utan biljetter till en Håkanspelning hade jag ju kunnat försöka skriva tio lysande noveller eller lära mig barréackord ordentligt, men jag har inte orkat. Nu sätter jag mitt hopp till att få ett sommarjobb, PÅ HELTID.

Lyssnar på Sonic Youth och är helt modstulen men jag måste dra mig till tunnelbanan snart, ska sitta och läsa Genets "Tjuvens dagbok", den är helt briljant, okej där snackar vi armod, tiggeri och prostitution, så jag ligger i lä, och hans språk är som kristaller. Sedan ska jag se efter en vildbatting som försöker rymma från skolgården och klättra upp på höga saker, igår fick jag bära och släpa honom tillbaka, försöka truga eller strängt mana. En sjuåring är tyngre än vad jag trodde, har ryggvärk idag.

Inga kommentarer: