onsdag 23 april 2008

Han bytte bort kon sin fick felan igen


Jag pantsatte min fiol idag. Den är tillverkad i Tjeckien sa fabrorn på pantbanken. Han såg beklagande ut, som att jag pantsatte mina musikdrömmar, men jag lugnade honom med att jag inte spelar längre. Räntan är helt okej, en tjuga i månan.

Har velat fråga killen på den halvsjabbiga mat/videobutiken om jag kan få "Du levande"-affischen men nu var den borta, vågar inte fråga. Köpte toapapper och godis

Nu kom T hem. Hon har varit på kick off!
Roligt: att T säger inte "toast", hon säger "croque monseiur"! Hoho.

Jag har en panik över sommaren, fick erbjudande om ett jobb som nattvak men jag orkar nog inte kombinera arbetsnätter med mitt nuvarande jobb. Sommaren hur ska jag klara dig? Ringde en närstående som inte verkade vilja prata med mig, pga av att jag är stämplad som oansvarig?? eller pga sjukdom. Gick i kris mot tunnelbanan.

I morse ringde min lillasyster för att säga att Broder Daniel ska spela på Way Out West i sommar. Sött. Hon var väl på väg till engelskalektionen, släntrande över skolgården med sin bästis i Kent-tischa och kajal. Vill vara på skolgården, och inte som pedagog. "Pedagog".

Inga kommentarer: