söndag 13 april 2008

Friday är min Edie. Konsten mitt liv.

Rapport från the food/art-project: det har inte hänt så mycket i natt, så det blir vattningsperformance på balkongen i eftermiddag.

Jag stickade klart min sjal i går kväll så nu har jag ännu något att imponera på mina nyfunna klimaxvänner med. (Cirkus Cirkör-bekant och ett hippieklingande namn var det andra.) Vilket kan vara bra, då Friday hotar med att avslöja att jag inte källsorterar. The mind is willing, but the body is weak.

Jobbet är nu så tråkigt att jag ibland känner för att bita mig i armen för att känna att jag fortfarande lever. Kom att tänka på Couplingsavsnittet där Jane bara ska le när det kan tänkas ge utdelning, dvs. när hon dejtar, för att inte bli rynkig i förtid. Jag slösar bort väldigt mycket leenden på sura växeltelefonister just nu. Oftast med ingen utdelning alls. Och var försiktig med vad du önskar dig, fick naturligvis jobbet i S, just när jag förlikat mig med telefonjobb till midsommar och sommarkurs i 1700-talskonst. Kan bli bra att få lite variation dock, ett jobb där man bara sitter, ett där man bara står.

Jag träffade någon på norrlandståget. Trodde inte Connex kunde vara bra till något. Jag kanske hade fel.

Inga kommentarer: