söndag 6 april 2008

Det är nog söndag i Paris också


Jag söker sommarjobb men vill ingenting. Lager, äldreboenden, skärgårdsbåtar; här är jag om ni vill ha mig. Sitter med en tallrik linsröra men funderar på att äta glass i stället. Min lillasyster hälsade på i helgen. I fredags var vi på Idyll på Landet, jag dansade med stela höfter till Beyonce, och hade endast råd med en öl. Men fin stämning. Söta människor. Idag var sis och jag på Nationalmuseum för Toulouse Lautrecs skull. Jag låtsades vara arton år och behövde inte betala för de parisiska skökorna etcetera. Kollade in den permanenta utställningen också, mycket svenskt 1700-tal. Hm, markattor som husdjur? Gick där och försökte minnas grejer från konstvetenskapen. Såg mest markattor i fruktklasarna.

Funderar på om jag ska göra en ny bekantskap. En som försökte prata franska med mig på Stadsbiblioteket. Kanske om jag blir bjuden på kaffet. Men att bli kallad "dear"?

Nu ska jag verkligen äta glass, tresmak! Och kolla lite på teve, om en skridskoprinsessa på 30-talet, en Hitlers gunstling, ett charmknippe i päls och piruetter. Kallades nog "dear". Av Hitler och andra. Av Hollywood och andra.

Inga kommentarer: